10 supersenyals de webs caducats

post caducan webs-01

Està bé, admetem-ho, els webs caduquen. Ens agradaria que la nostra feina prevalgués pels segles dels segles, que es veiés sempre fresqueta i admirada pels clients i per la competència. Però no, resulta que aquell web pel que ho vas donar tot, ja es veu antic. I no només això, sinó que a més, no s’adapta a l’últim gadget d’Apple (què macos ells, sempre innovant …). I què passa amb Google? L’algoritme ha canviat 33 vegades des de l’última revisió i el teu web ja no apareix ni a la primera, ni a la segona, ni a la tercera pàgina! Definitivament, el teu web ha caducat. Estàs out, RIP, toca renovar-se i vas tard.

Està bé, admetem-ho, els webs caduquen. Ens agradaria que la nostra feina prevalgués pels segles dels segles, que es veiés sempre fresqueta i admirada pels clients i per la competència. Però no, resulta que aquell web pel que ho vas donar tot, ja es veu antic. I no només això, sinó que a més, no s’adapta a l’últim gadget d’Apple (què macos ells, sempre innovant …). I què passa amb Google? L’algoritme ha canviat 33 vegades des de l’última revisió i el teu web ja no apareix ni a la primera, ni a la segona, ni a la tercera pàgina! Definitivament, el teu web ha caducat. Estàs out, RIP, toca renovar-se i vas tard.

Podríem demanar hora al psicoanalista i intentar comprendre per què els webs canvien tan ràpid, però en el seu lloc, et donarem 10 supersenyals d’alarma per detectar que el teu web necessita un canvi a crits, tant a nivell de disseny com de programació:

1.- El teu web no és responsive.
Aquest és l’exemple més clar que un web ha caducat. Un dia estàs navegant amb el teu mòbil i vols fer una ullada al teu web per gaudir d’aquesta obra d’art 2.0 de la qual et sents tan orgullós. I el que t’apareix en pantalla és un munt de paraules desubicades, imatges distorsionades i desorganització per tot arreu. No et preocupis, no t’han “hackejat” el web. Peeero sí, el teu web ha caducat. No només ja no és agradable per a la vista de qui el visiti, sinó que a més, tampoc ho és per a Google. Has entrat en la seva llista negra  amic, i si no vols que el teu posicionament es vegi afectat, toca actualitzar-se.

2.- La teva home no té scroll infinit.
Cada vegada més, els webs ofereixen un scroll fins l’infinit i més enllà. Resulta que Pinterest, Twitter o Facebook utilitzen d’aquest scroll, renoi. Però darrere de la tendència, s’amaga una realitat: i és que ens resulta més fàcil lliscar el dit que fer clic. S’ha de ser mandrós! Però l’usuari mana, així que a dissenyar homes infinites com si no hi hagués un demà.

La home pot tenir scroll infinit, d’acord, però que no s’avorreixi. Això s’aconsegueix amb una cascada de mòduls interessants on captar l’atenció dels usuaris. Avís als que seguint un patró modular es creuen que la home els quedarà estupenda. S’ha de tenir gràcia, què no tot és donar-li a la plantilla! Si fos així, la relació amor-odi entre dissenyadors i programadors acabaria avui mateix. Amb el bonic que és quan salten espurnes entre nosaltres, oi? … Res, res. Llarga vida a aquest matrimoni i a dissenyar / programar aquests mòduls a consciència.

3.- El teu web no va ser pensat per al mòbil.
És responsive sí, el vas adaptar, però no es va dissenyar perquè l’usuari navegués principalment a través de l’smartphone. El que es coneix com el “mobile first“. Quan l’usuari que visita el teu web amb el seu telèfon s’avorreix i abandona la teva pàgina abans d’1 minut, és que toca renovar.

4.- El teu web té intro en flash.
Però encara hi ha webs amb flash?

Ens costa de creure, però és cert. Algunes intros a la home utilitzen flash. Un html5 endreçadet i llestos.

5.- El teu web es va dissenyar en glossy style.
Hi webs plens de brillantors, ombres i efectes glossy. Si és el cas del teu, cal actualitzar-se. El disseny pla ha vingut per quedar-se i ens encanta que sigui així. No només en logotips, sinó també en dissenys web. Per als més avançats en la matèria, ve el flat design 2.0. A prendre nota tots.

6.- El teu web està fet d’imatges d’estoc.
Els bancs d’imatges són això, bancs. No et refiïs d’ells! Aquest senyor canós i de somriure postís no pot anunciar la teva clínica dental i alhora, una crema per les hemorroides. O aquesta noia d’origen asiàtic que trobem repetida fins a la sacietat en toooot tipus d’anuncis … Qui és aquesta noia?

post caducan webs-05

Siguem seriosos i fem una bona sessió fotogràfica. La rendibilitzaràs, segur.

7.- El teu web no té infografies.
Si creus que l’usuari disposa de tot el temps del món per llegir el teu web, t’equivoques. És trist, ho sé, però cada vegada es llegeix menys i es mira més. És hora d’encarregar a la teva agència les infografies que millor defineixin el teu negoci. La simplicitat, el resum, el breu, guanya sempre.

8.- El teu web no té vídeos.
Els números “canten”. Després de veure un vídeo les probabilitats que l’usuari acabi comprant al teu web augmenten un 60%. No cal afegir res més.

post caducan webs-04

9.- El teu web fa servir una versió “revellida” d’un gestor de continguts (CMS).
Si el teu web fa servir WordPress, Drupal o un gestor de continguts similar i no el tens actualitzat, la teva web ha caducat, sí. Els gestors de contingut renoven la seva versió per motius tan diversos com poden ser afegir noves funcionalitats, reparar forats de seguretat o canviar el disseny. Però no et preocupis, té solució. És tan senzill com actualitzar i per això, els CMS acostumen a incorporar mètodes senzills i automatitzats. El problema pot venir quan et quedes enrere en diverses versions, ja que els canvis a implementar seran molts més i és probable que la posada al dia del teu web sigui més traumàtica del que hauria estat si haguessis fet els deures en el seu moment.

10.- El teu CMS està actualitzat, sí, però què hi ha dels temes o plugins?
Si el teu CMS està actualitzat estàs en el camí correcte, però amb això no n’hi ha prou. Tant temes com plugins es renoven periòdicament. I les raons són les mateixes que en el punt anterior. Així que, si no vols acabar amb un web caducat i sense seguretat, has d’estar al dia d’aquestes actualitzacions.

Si després de llegir això creus que el teu web s’ha quedat obsolet, respira 3 vegades seguides i repeteix amb nosaltres: els canvis són bons.

Actualitzar el teu web és un gest que clients i usuaris veuran de forma positiva: una millora per a la teva empresa, una mentalitat adaptada de cara al futur, una renovació tàntrica …, diga-li com vulguis. Perquè si el teu client pot triar entre dues empreses, segurament triarà la que ofereix una imatge més renovada, i aquesta, ha de ser la teva.

 

 

More from Eduard / Montse

10 supersenyals de webs caducats

Està bé, admetem-ho, els webs caduquen. Ens agradaria que la nostra feina...
Llegir més