Són dies d’Oscars, de parlar de cinema, de quina pel·lícula ens ha agradat més o de quina és la que tenim intenció de veure el més aviat possible. Són dies de parlar de quina actriu o actor ha fet el seu millor paper, de tot el que ha passat damunt de la catifa vermella i durant la cerimònia o de mil i una polèmiques com la d’aquest any amb la poca presència d’artistes de raça negra candidats a l’estatueta.
Però no, no parlarem ben bé d’això. No repetirem el llistat de pel·lícules, tampoc parlarem de quines estrelles han estat guardonades per l’Acadèmia de Hollywood perquè a dia d’avui tots els interessats en cinema ho hauríem de saber. En qualsevol cas, aquí podem recordar-ho.
Aquest és un blog que parla de comunicació, de disseny, d’imatge, de publicitat, d’empresa i, en definitiva, del què ens agrada. De manera que farem el nostre propi llistat de millors produccions, els millors treballs en imatge corporativa, els nominats per Xoot.
Els últims dies hem investigat i deliberat a l’estudi sobre quins han estat aquests projectes més destacats de l’any passat. A continuació presentem una bateria dels projectes que considerem més interessants:
Identitat corporativa
La comunicació sempre parteix d’ una identitat corporativa, no només d’un logotip, sinó de les peces que envolten la personalitat de la marca. La imatge visual és un element prioritari per transmetre i representar els valors d’una marca.
En la categoria d’identitat corporativa ens han agradat els projectes de:
▸ La marca barcelonina de calçat, Arrels Barcelona, dissenyada per Hey Studio. El Mediterrani, la ciutat de Barcelona, el camp i la música són les bases que han inspirat aquest estudi de la capital catalana per crear la imatge de la marca de moda, mitjançant el contrast de colors, les textures irregulars i els ornaments tradicionals.
▸ Flight, agència de relacions públiques amb seu a Santa Mònica (Estats Units). Treball realitzat per l’estudi DIA, de Nova York. La imatge juga amb la paleta de colors del blau i amb el bon ús de les seves tonalitats.
▸ Dels països nòrdics, el restaurant amb dues estrelles Michellin Maaemo. Treball de l’estudi Bielke&Yang (Noruega) que ha aconseguit que la imatge respiri aires víkings. Si haguéssim d’afegir la categoria de vídeos corporatius no ens oblidaríem també de citar-lo, el podem veure a la seva web.
▸ De nou a Barcelona, l’estudi Huaman Studio i el seu projecte Hidraulik Modernist Rugs, en el que s’ha treballat el branding, el packaging, el disseny de producte i el disseny web. Hidraulik és una marca de nova creació que reinterpreta les rajoles hidràuliques a través catifes modernistes de vinil.
▸ Haydn & Rollet, una companyia constructora de Nova Zelanda, coincidint amb el seu 70è aniversari ha remodelat la seva imatge corporativa, de la mà de l’estudi Richards Partners. El nou treball gràfic posa la marca en un entorn actual sense abandonar el seu llegat històric.
Web
La tendència en el disseny web està enfocada actualment en dissenys en pantalla completa i minimalistes on predominen les grans imatges i els vídeos. D’això en parlarem un altre dia de forma més extensa.
Els nominats al millor disseny web són:
▸ FiberSensing, companyia portuguesa líder com a productor i proveïdor de sensors òptics basats en múltiples aplicacions. La web transmet una imatge de proximitat, de persones, de treball humà, un contrast especialment adequat en una empresa amb un perfil completament tecnològic. Demostra que la comunicació B2B, tècnica i especialitzada, també és compatible amb bons treballs en imatge.
▸ Canviem completament de registre amb Uve. En cada secció de la web les fotografies parlen per sí soles. Minimalisme, calma i bons vins és el que transmet el web d’aquest petit hotel i bar de la zona de Piemont italià.
▸ Sherpa Capital. Increïble però cert, la web d’una empresa d’inversions de capital risc també pot ser atractiva. Sherpa Capital és una empresa madrilenya especialitzada en inversions en situacions especials i complexes. El disseny de la seva web demostra que un sector amb activitat completament offline també pot estar al dia en les últimes tendències en imatge i disseny a la xarxa.
▸ Torna el Coronel Sanders. Seguint els passos de Leonardo Di Caprio a la més que guardonada pel·lícula “The Revenant”, la cadena de menjar ràpid Kentucky Fried Chicken ha renovat la seva web americana i l’ha acompanyada amb una excel·lent campanya de màrqueting i publicitat, fent renéixer la imatge de la seva històrica i icònica imatge corporativa. Actualment podem trobar al Coronel Sanders fins i tot en el seu perfil oficial de Linkedin.
▸ Panic, un estudi d’animació de Letònia. Destaquen els colors xiclet i el moviment de les seves animacions. Ha estat guardonat com un dels millors dissenys web de l’any pels premis Awwwards.
Packaging
Hem comprat mai alguna cosa que ens hagi entrat per la vista sense tenir referències de la qualitat del producte que s’amaga darrere d’un packaging fantàstic? Sucs, vins i licors, caixes de galetes, xocolates, iogurts … A vegades tot és cosa del packaging.
Els nominats al millors packaging segons Xoot són:
▸ Minute Maid, en la seva edició especial de Lemon&Nada amb mel. L’envàs de la botella de suc simula una abella. Va ser guardonat pels premis Pentawards com a premi daurat en la versió de begudes (refrescs i sucs). Producció de Delamata Design, un estudi de Madrid.
▸ Passem de la cuina al lavabo, agafem el paper de wàter i resulta que està embolicat com si es tractés de peces de fruita: maduixes, kiwis, taronges… Un estudi japonès ha fet el treball The Fruits Toilet Paper.
▸ La dissenyadora Saana Hellsten ha creat el packaging de Basik, una línia de productes d’higiene personal i neteja de la llar lluny dels estereotips de gènere.
▸ Canviant de gènere tenim el guanyador al millor disseny de packaging segons els premis Pentawards, el Diamond Pentaward. La nova línia de pintallavis de Marc Jacobs està creada per una agència de Nova York que ha aconseguit, amb un disseny senzill i elegant, evocar els llapis de colors.
▸ I per últim, un cop arreglats i ben afaitats, sortim de copes i ens trobem a banyistes retro dins una botella de ginebra. Rawal, una ginebra d’una cocteleria del Raval de Barcelona, La Pesca Salada. Estudio Dorian, de Barcelona, són els creadors d’aquest packaging inspirat en els aires mariners que respira el mateix local.
Centenars i milers de projectes de disseny i creativitat s’han fet durant l’any, centenars i milers se’n faran durant aquest 2016. El que és fascinant del disseny és que la creativitat no té fi. A cada moment es descobreix un nou dissenyador i un nou projecte que pot ser susceptible de ser un dels millors treballs mai vistos.
Felicitats a tots els nominats i guanyadors.