Buttercup, brilla amb força

buttercup-principal

Parlem de grocs; Groc canari, groc mostassa, groc pastel, groc llimona, groc Minion (sí, existeix) o del nou Groc Buttercup o Groc Banana de la paleta de Pantone d’aquesta temporada de primavera – estiu 2016.

Deixant enrere el Blau Serenity i el Rosa Quarts que van tenir el seu protagonisme a finals del 2015, irromp com un llamp el Groc Buttercup. Els dissenyadors d’aquest color revelen que es van inspirar en un brillant far, enmig de la foscor de la nit, en el que els mariners es podien guiar en busca de la felicitat i la lluminositat.

El Groc Buttercup és el color més lluminós de la paleta de colors de primavera/estiu de 2016. El seu to no es excessivament radiant, com el seu nom indica és molt semblant a la mantega calenta. És un color que permet fer contrastos especialment amb colors neutres, i combina particularment bé amb els nous colors Snorkel Blu, Serenity i Lilac Gray.

XOO-BUTTERCUP-01

CREATIVITAT, amb majúscules, aquesta és la paraula que representa el groc. En branding i en el disseny de marques s’utilitza el groc per evocar sensacions agradables i alegres. Es el color del sol, es tradueix en emocions tals com l’optimisme, la felicitat i la joia, ara bé, si s’utilitza en excés es pot confondre en emocions asociades a la violència, la desconfiança i la mala sort i, segons alguns experts en psicologia, en pensaments pertorbadors.

PANTONE-BUTTERCUP

Es un color que crida a l’acció. Acostuma a funcionar com a color complementari però si s’utilitza com a color corporatiu, la seva direcció d’art és elaborada i s’aconsegueix una bona feina, la marca segur que destacarà per sobre la multitud. Aquí tenim alguns exemples:

Moritz
El seu groc tradicional representa lògicament els tons de la civada, producte principal en l’elaboració de la cervesa. La marca ha estat dissenyada per Amèrica Sánchez y Albert Planas. La seva imatge ens transmet equilibri entre tradició i modernitat i utilitza al mateix temps elements gràfics característics de les cerveses. Ha estat una de les marques que ha sabut combinar un color blau marí al costat del groc, una combinació amb potencia que s’inspira en l’art modernista de principis del segle XX a Barcelona.

logos-grocs-4

Shell
La marca de querosè, l’or negre, que incorpora el símbol de la vieira, va incloure el color groc al llarg de la primera meitat del segle XX. Les seves primeres instal·lacions de serveis se situaven a Califòrnia, un estat acostumat a viure de la seva esplendor i lluminositat. Donades les seves connexions espanyoles en aquell moment, anys més tard va incorporar el color vermell en els seus marges.

logos-grocs-6

National Geographic
Nascuda com a revista especialitzada en reportatges de ciència, naturalesa, historia i cultura, actualment és una institució cultural. Se la coneix com una icona i un referent en la divulgació geogràfica. La seva simbologia tant reconeguda al llarg de la historia representa un marc de fotos rectangular amb el marge groc. En aquest cas el groc defineix la naturalesa de la Terra.

logos-grocs-2

Nikon
Abreviatura de Nippon Kogaku, traduït literalment com a òptica japonesa. La marca de l’empresa creada l’any 1917 ha passat per varies etapes, vivint diferents remodelacions, la última l’any 2003. El groc ha estat lligat a la marca durant tota la seva historia.

logos-grocs-3

Hertz
És una de les companyies més grans de lloguer de vehicles que des de fa més de 90 anys utilitza el groc. La seva imatge reuneix els valors per la que se la reconeix, com la rapidesa, l’energia i el servei.

logos-grocs-1

Mandarina Duck
Firma italiana de moda, especialitzada en pelleteria i articules de viatge. La seva marca incorpora el groc de la creativitat i de l’atracció, incorpora també el groc de la seva icona, l’ànec, un animal que representa la fidelitat i que simbolitza la companyia en els llargs viatges.

logos-grocs-5

Parlant de moda, fa uns dies La Vanguardia feia referencia al Groc Buttercup com a tendència per a les properes col·leccions primavera – estiu 2016. Així que el veurem, i molt! Ja ho saps, si vols estar al dia aquest 2016, posa una pinzellada de Buttercup!

Escrit per
More from Mia Sors

Quin és el teu color de tardor?

Queden pocs dies per entrar a la tardor, i la casa Pantone...
Llegir més