I el teu web, li agrada a Google?

xoo seo google pàgina web terrassa

Ja està! Per fi pots donar per acabada la teva pàgina web. Ara ja solament queda esperar a que els clients arribin a ella i comprin el teu producte. Peeerò passen els dies, setmanes, fins i tot mesos i aquí no entra ningú. Abans que et comencis a tirar dels pèls, anem a l’arrel del problema. El SEO.

Pot ser que el teu producte estigui bé. Sigui boníssim. El millor. Però això no servirà de res si ningú s’assabenta que existeix. Per això està el SEO. Pensa que hi ha més d’1.000 milió (sí, milions) de pàgines web a internet i segurament moltes d’elles parlin del mateix que la teva o vagin a per el mateix client. Llavors, com sobresortir entre tota aquesta massa de pàgines web?

Fàcil, agradant-li a Google. Pots imaginar a Google com un àrbitre que decideix quin web és interessant i quin no. Però, com agradar-li a Google? Aquí és on el SEO entra en joc.

Per entendre ben què és i com funciona el SEO cal saber que existeixen dos tipus de SEO: El SEO On Page i el SEO Off Page.

Quan parlem de SEO On Page ens referim a la sèrie de tècniques i millores que pots fer-li a la teva pàgina web per millorar el teu posicionament en cercadors. El SEO Off Page, per contra, és el conjunt de factors externs a la pàgina web.

Una vegada sabut això, és important tenir present que tant un com l’altre són determinants perquè Google decideixi si la nostra pàgina web és interessant o no per als nostres potencials clients.

En futurs posts entrarem més en detall sobre quines tècniques integren cadascun dels tipus de SEO i quines són més efectives, però resumint:

Dins d’aquests grups potser puguem fer subdivisions en altres grups més concrets, però a manera de cop d’ull general amb això en tenim suficient.

Ara bé, cal tenir clar que totes aquestes tècniques, ben utilitzades ens poden convertir en la nineta dels ulls de Google però donant-los un ús incorrecte o fraudulent ens poden portar al “limbo” dels cercadors, és a dir, a desaparèixer.

Anys enrere, el cercador de Google no era tan avançat com ara a l’hora de detectar pràctiques poc ètiques i això era aprofitat per alguns (molts) programadors web. Això va fer reaccionar a les ments de Google i posar-se a treballar en mètodes més intel·ligents i efectius per neutralitzar desviacions.

Any rere any Google ha anat renovant els seus bots i els seus algorismes, fent-se molt més eficaç, fins a arribar fins on estem ara, que és molt més difícil saltar-se les comprovacions de Google.

Si utilitzem aquestes tècniques conscientment buscant aprofitar-nos d’elles, estem fent Black Hat. Cal tenir clar que són tècniques desaprovades per Google, i per tant penalitzades. Només programadors i especialistes en SEO amb molta perícia i hores de navegació a les seves esquenes poden burlar els estrictes controls de Google. Així que cal anar amb compte.

Exemples de Black Hat?

Al SEO On Page:
• Keywords o paraules clau que no tenen res a veure amb el que oferim a la nostra pàgina web.
• Ús malintencionat de les etiquetes HTML.
• Amagar paraules clau a la pàgina.
• Ús abusiu de paraules clau, etc.

Al SEO Off Page:

• Enllaços artificials (ja siguin comprats, intercanviats, de blogs satèl·lit, etc.).
• Visites falses per fer creure a Google que nostra web és molt freqüentada.
• Crear perfils socials falsos que apuntin a la nostra pàgina web, etc.

La llista pot ser molt més llarga. Si voleu conèixer una mica més les diferències entre el SEO “bò” i el SEO “dolent”, subscriviu-vos al blog i estigueu atents a propers posts.

More from Eduard Martín

I el teu web, li agrada a Google?

Ja està! Per fi pots donar per acabada la teva pàgina web....
Llegir més