Hi ha qui podria pensar que en l’època en la que estem, en la qual les xarxes socials han reemplaçat molts canals de comunicació tradicionals, l’email màrqueting ha perdut força, però res més lluny de la realitat.
L’augment de la inversió publicitària a les xarxes socials d’una banda, i per l’altra la lluita efectiva que mantenen els usuaris de correu electrònic contra l’spam, fa que cada vegada es doni més credibilitat a la safata d’entrada.
L’email màrqueting ens permet dirigir-nos eficaçment al nostre “target” i, si es treballa periòdicament, és una eina de gran utilitat per crear i enfortir el vincle entre empresa i clients (el que en màrqueting anomenem “engagement”).
Una de les grans virtuts de l’email màrqueting és la facilitat de monitoratge (control de resultats). Consultar quants emails de l’enviament s’han obert, quins usuaris han visualitzat la nostra informació, quantes vegades s’han clicat els links interns o quina notícia del newsletter és la que ha generat més interès, solen ser operacions d’allò més senzilles. Encara que, com sempre, tot dependrà de quina sigui la plataforma d’email màrqueting que s’hagi escollit per realitzar l’enviament.
Quina plataforma us recomanaríem per a les vostres accions d’email màrqueting? A continuació us donem les pautes sobre les característiques en les quals heu de fixar-vos per triar per vosaltres mateixos la més adeqüada. Som-hi!
Com en tot, normalment hi ha una companyia que sobresurt per damunt de les altres. En email màrqueting aquesta és Mailchimp. Amb Mailchimp tenim tot el que ens cal per gestionar totes les nostres campanyes d’email màrqueting, des de múltiples plantilles ja creades per ser utilitzades totalment gratis (que, per cert, són molt modernes i totalment responsive) a senzilles llistes de subscriptors, importació dels mateixos des d’altres sistemes o fitxers de múltiples formats, passant per eines de monitoratge de les campanyes summament potents. La versió gratuïta del servei té algunes limitacions, encara que per a freelances o pimes és probable que no ens afectin.
Però no solament de Mailchimp viu l’email màrqueting, hi ha altres opcions molt vàlides com Campaign monitor o Aweber, per citar-ne algunes.
Passem a la comparativa:
MAILCHIMP
Pros:
• Interfície molt senzilla d’utilitzar i amb moltes possibilitats
• Integració amb els CMS més populars
• Gran suport al client
• Molta documentació online i una gran comunitat
• Pla gratuït molt potent
• Múltiples eines per monitoritzar nostres campanyes
Contres:
• Moltes de les seves plantilles són molt bàsiques
• Si reps massa baixes de la teva campanya, és possible Mailchimp cancel·li el teu compte
CAMPAIGN MONITOR
Pros:
• Bonic i senzill editor “drag and drop”
• Possibilitat de personalitzar els missatges per a cada usuari
• Potents eines de monitoratge
Contres:
• Servei gratuït molt limitat. Si vols utilitzar-la seriosament, hauràs de pagar
AWEBER
Pros:
• Bona integració amb els CMS més populars
• Múltiples plantilles fàcilment editables
• Bon suport online, per telèfon o e-mail
Contres:
• No té versió gratuïta, només té una demo de 30 dies. A partir d’aquí, cal pagar mensualment.
Així que resumint, la majoria de plataformes d’email màrqueting ofereixen potents i variades solucions que cobreixen gairebé totes les necessitats que puguin sorgir a l’hora de crear una campanya o gestionar les existents. La principal diferència entre elles és la qualitat del servei que s’ofereix de forma gratuïta, i és aquí on Mailchimp es desmarca. Això explica que Mailchimp sigui actualment la plataforma estrella de gestió de campanyes, i la que més us recomanem des de Xoo Studio. Esperem que aquest post us hagi ajudat a resoldre dubtes!