No t’oblidis d’instagram

instagram xoostudio terrassa

Entrem en el darrer trimestre de l’any. Ho sabem perquè les grans empreses (i aquelles que ho seran algun dia) comencen a preparar el flamant i confidencial pla de màrqueting 2017. Toca traduir els objectius en un pla estratègic de comunicació. Toca mullar-se i assignar de forma responsable partides pressupostàries a mitjans clàssics (Tv, premsa, radio…), però també als emergents. Dins d’aquests, Instagram i els seus influencers agafen cada dia més protagonisme.

Sectors com moda, gastronomia, o decoració aposten per instagramers. Capaços d’arribar a audiències massives i influir sobre elles, les grans marques saben que són un canal imprescindible en el que cal invertir. A l’altra banda de la pantalla tenen un consumidor potencial. Que no només mira el producte, sinó que a més opina, s’informa, recomana i pot comprar en aquell mateix moment. És el nou consumidor. I entendre la publicitat d’avui, demana entendre aquesta interacció amb l’usuari.

El que és bo d’aquest nou paradigma en la publicitat és que aquesta s’ha convertit en un tret mesurable. El nombre d’impactes, likes, comentaris a la xarxa, visites a la pàgina web i finalment compres on line són quantificables, oferint a les marques una informació d’or per ajustar campanyes i en definitiva estratègies de venda. I és que no tot és tan casual com sembla. O no sempre.

Però tornem als nostres instagramers. El que en televisió en diem share, a Instagram es mesura en seguidors. Fixem-nos un moment en el sector moda. Podem trobar per exemple una Nina Urgell (@ninauk) amb 611k. Una Jessica Goicoechea (@goicoechea22) amb 463 k, o una Aida Domènech (@dulceida) amb 1,2m. Quin pla de comunicació en el sector moda no es rendirà a Instagram veient aquestes xifres?

ninauc-instagram xoostudio terrassa

Al sector moda, Instagram ho ha capgirat tot. El concepte “topmodel” amb caché astronòmic ha deixat de tenir sentit. El fotògraf estrella també. Les grans produccions. Els superpressupostos. I aquí és on a les marques se’ls esmolen les dents. Instagram permet produir campanyes publicitàries molt més econòmiques, que arriben de manera molt àgil i ràpida a hordes de followers àvides de novetats. I el millor de tot: usuaris a un click d’entrar a les seves botigues online.

No cal comprar pàgines de publicitat a revistes de moda. No són necessaris circuits de mupis a les principals ciutats. No calen autobusos. Ni rodar cap espot. No cal anar a imprenta. Només això: “Upload Picture”. Menció de la @marca. I en un clic la marca ja té a l’usuari a casa seva. Millor: a la seva botiga.

Amb això no volem dir que ja no sigui necessària la publicitat convencional. Ho és. El seu principal valor serà treballar el branding i la notorietat. Però en el dia a dia, Instagram, treu i treurà les castanyes del foc a les marques. I ho fa a través de cuadrilles d’instagramers, o influencers, que són el gran altaveu per donar a conèixer a un client potencial molt definit un nou model, una col·lecció, una campanya.

La tecnologia que s’està desenvolupant a l’entorn d’Instagram també ens parla del poder d’aquesta xarxa. Creuem la bassa un moment per veure què passa a Estats Units. Liketoknowit és una plataforma vinculada a Instagram que et permet comprar el que instagramers vesteixen a la fotografia. Moltes de les instagramers més famoses ja la fan servir. Conscients de la febre del “shop the look”, Google s’ha associat amb Liketoknowit per llençar recentment i només per al mercat americà una eina que pretén revolucionar el “shopping online”. Funcionarà de la forma següent: buscaràs a Google unes “flatforms”, et sortiran en carrussel diferents instagramers que les porten. I podràs comprar la que més t’agradi. D’aquesta manera l’experiència de compra per a l’usuari és completa. I els ingressos que tant les marques com els instagramers reben, també.

Però tornem a creuar la bassa. Perquè això arribi a Europa, haurem d’esperar una mica, però ens dóna una visió de la dimensió que Instagram està agafant.

shopthelook-liketoknowit
LiketoKnow.It

Instagram és la xarxa que més creix en comparació amb Facebook, Twitter o Linkedin. Potser perquè som éssers visuals. Potser perquè tenim poc temps. O potser perquè una imatge val més que mil paraules. El que està clar és que aquest 2017 molts plans de comunicació inclouran instagramers que llueixin els seus productes i que com més seguidors tinguin més alt serà el seu catxé. El nou prescriptor ha canviat. Ja no li cal tenir un blog o pàgina web, només li cal un compte a Instagram.

More from Montse Machuca

Tipografia per a la web

Ai, que maco aquest moment de triar les tipografies per al teu...
Llegir més