Sí als aniversaris d’empresa

imatge-cap-xoot-blog-xoostudio-aniversari-empresa

Sí, els aniversaris d’empresa han de celebrar-se. En primer lloc, perquè sumar trajectòria empresarial no és fàcil. A la xarxa poden trobar-se xifres molt desencisadores sobre el percentatge de fracàs de les startups, i si donem per bones les xifres, a l’entorn d’un 80% de les pimes fracassa abans d’arribar als 5 anys de trajectòria. Encara més: el 90% s’enfonsarà abans de poder celebrar el 10è aniversari.

Així doncs, si la teva empresa compleix anys, enhorabona! Deus estar fent les coses bé! Serà positiu que l’entorn de la teva empresa (clients, proveïdors, treballadors… el que en termes anglosaxons es coneix com els stakeholders, o grups d’interès vitals per a la supervivència de l’empresa) també se n’assabenti, no et sembla?

L’aniversari corporatiu és una excusa magnífica per generar protagonisme davant dels diferents stakeholders de l’empresa (tant els interns com els externs) i serveix per:

  • Destacar una cultura i una trajectòria d’èxit
  • Comunicar la direcció i els reptes de futu
samarreta-hitachi
Marca d’aniversari creada per Xoo Studio per commemorar el 25è aniversari d’Hitachi Power Tools. El disseny de la marca commemorativa s’inspira en les formes de les eines de bricolatge que fabrica la companyia.

 

Primer, els de casa (stakeholders interns)

Tant si la teva empresa s’adreça a consumidor final (B2C) com si té un perfil més industrial (BTB), el primer destinatari de la comunicació de l’aniversari és el propi col·lectiu de treballadors de l’empresa.

L’aniversari, i la comunicació de la cultura empresarial, la trajectòria i els projectes de futur són una magnífica manera de demostrar al treballador la solidesa i encert del seu projecte professional, i per tant, són una forma de retenir el talent.

L’empresa ha de ser conscient que el mercat laboral és cada vegada més mòbil. El treballador és un petit empresari de sí mateix que inverteix el seu talent on percep més retorn. Per això és important que conegui el projecte i hi cregui, o tard o d’hora marxarà a una altra empresa que li comuniqui un projecte empresarial amb una promesa més potent.

A destacar d’aquest argument que no coneix jerarquies: és aplicable per al treballador més ras de l’empresa, fins als accionistes i directius més alts que pugui tenir la companyia.

inology aniversari
Marca d’aniversari dissenyada per Xoo Studio per a Inology, empresa dedicada al software per a empreses. La marca s’inspira en el món dels codis impresos, els circuits i els xips.

Que se n’assabenti tothom (stakeholders externs)

Comunicar un aniversari empresarial equival a comunicar una trajectòria d’èxit. Genera associacions d’idees positives en tota la cadena de stakeholders externs de la companyia (clients òbviament, però també altres tan estratègics i imprescindibles com distribuïdors o proveïdors, per exemple).

Alguns conceptes positius associats a la commemoració dels aniversaris és que transmeten:

  • Serietat
  • Rigor
  • Notorietat
  • Solidesa
  • Professionalitat
  • Experiència
  • Coneixement
  • Visió
  • Qualitat
temsa
Marca d’aniversari creada per a TEMSA, una empresa internacional líder en el sector metal·lúrgic. La marca s’acompanya d’un eslògan commemoratiu que comunica la visió de futur de la companyia.

Hi ha sectors en els que la crisi ha portat moltes empreses al tancament (immobiliària, construcció, impressió, transport…). En aquests casos, la celebració de l’aniversari suposa encara més la comunicació d’un model d’èxit.

Estratègia de la comunicació de l’aniversari

Si ja tenim clars els avantatges de comunicar l’aniversari, també hem de tenir clar que cal definir una estratègia per comunicar-lo. Tot no comença i acaba amb el disseny d’un logotip commemoratiu. Aquest ha de ser un paraigua, del que pengin un seguit d’activitats extraordinàries que convé repartir al llarg de tot un any perquè l’aniversari tingui realment visibilitat.

Quines seran les activitats que es diguin a terme, depèn molt de cada tipus d’empresa. Aquests serien alguns exemples d’accions commemoratives:

En empreses adreçades al consumidor final:

  • Promocions i descomptes aniversari
  • Concursos commemoratius
  • Llançament d’un producte o edició especial
  • Festes i esdeveniments (concerts, festivals culturals, esdeveniments esportius…)

En empreses adreçades al sector industrial (B2B):

  • Producció d’un vídeo commemoratiu de l’aniversari
  • Edició d’un llibre o publicació que repassi la història de la companyia
  • Organització d’una jornada de portes obertes (adreçada a proveïdors, clients, distribuïdors… o perquè no, treballadors i familiars de treballadors).
osteopatia-terrassa
Marca dissenyada per Xoo Studio per commemorar el 20è aniversari d’Ostepatia Terrassa. Són molt pocs els centres d’osteopatia amb aquesta trajectòria, per això comunicar l’aniversari era un factor estratègic.

En tots els casos, el propi aniversari esdevé una anècdota perfecta per treballar la presència als mitjans. Ja sigui a través de generació de continguts (gabinet de premsa) o a través de campanyes publicitàries que donin visibilitat a la companyia i facin valdre la seva trajectòria.

L’acompanyament d’una agència de comunicació servirà ajudar a definir els missatges i l’argumentari, i per dissenyar l’estratègia de comunicació de la celebració. Perquè sí, empresaris, que l’empresa compleixi anys és un èxit, i comunicar-ho, un encert.

More from Silvia Pérez

Branding a passets

Si dic Coca-Cola tu penses “felicitat”. Si dic Apple penses “innovació”. Si...
Llegir més